Umowy zlecenie poniżej 200 zł - próg kosztów

Anna Kubiak - Wittek
Anna Kubiak - Wittek
  • Zaktualizowano

Umowa cywilnoprawna poniżej 200 zł brutto

Umowa zlecenie lub o dzieło do 200 zł brutto jest rozliczana w uproszczony sposób – bez odliczania kosztów uzyskania przychodów. Podatek od takiej umowy pobierany jest ryczałtowo. Tego dochodu nie wstawia się na PIT-11 pracownika ani na PIT-4R. Wartość podatku wykazana jest w PIT-8AR.

Takie rozliczenie nie jest stosowane w przypadku, gdy podpisujesz umowę z pracownikiem własnym zatrudnionym na umowę o pracę.

Oznaczenie umowy cywilnoprawnej poniżej 200 zł

  1. W oknie Pracownicy znajdź osobę, której chcesz wprowadzić umowę.
  2. Przejdź do ewidencji umowy cywilnoprawnej – Umowy zlecenie lub Umowy o dzieło.
  3. Wypełnij pola dotyczące dat i kwot. Dodatkowo zaznacz opcję Próg kosztów.
    Umowa cywilnoprawna z zaznaczoną opcją Próg kosztów w Symfonii R2Płatnik Umowa cywilnoprawna z zaznaczoną opcją Próg kosztów w Nowym R2Płatnik
    R2Płatnik Nowy R2Płatnik
  4. Kliknij OK, aby zatwierdzić.
  5. Rozlicz pracownika na liście płac. Na tej liście nie naliczą się koszty uzyskania przychodu.
    Lista płac z umową poniżej 200 zł bez kosztów uzyskania przychodu w Symfonii R2Płatnik Lista płac z umową poniżej 200 zł bez kosztów uzyskania przychodu w Nowym R2Płatnik
    R2Płatnik Nowy R2Płatnik
  6. Utwórz raporty dotyczące podatku z tej umowy:
    • Raport PIT-8A – przejdź do Raporty → Deklaracje PIT → Podatek zryczałtowany PIT-8A.
    • Raport PIT-8AR – przejdź do Raporty → Deklaracje PIT → Deklaracja roczna PIT-8AR.

Kiedy stosować ten artykuł

  • Chcesz rozliczyć umowę zlecenie lub o dzieło, której kwota brutto nie przekracza 200 zł.
  • Chcesz oznaczyć umowę cywilnoprawną opcją Próg kosztów, aby podatek był pobierany ryczałtowo.
  • Chcesz wygenerować raporty PIT-8A lub PIT-8AR dla umów poniżej 200 zł brutto.

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0