Zasiłek zleceniobiorcy z podatkiem lub bez podatku
Symfonia R2Płatnik umożliwia rozliczenie zasiłku zleceniobiorcy z podatkiem lub bez podatku. W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować oba warianty.
Konfiguracja rozliczenia zasiłku zleceniobiorcy
-
Aby zasiłek zleceniobiorcy był rozliczany z podatkiem – kwota pojawi się w bloku F formularza PIT-11 – zmień ustawienie pola systemowego.
- Przejdź do Definicje → Pola systemowe.
- Wyszukaj pole systemowe – zasiłek zleceniobiorcy.
- W pozycji PIT8C/11 wybierz tak.
R2Płatnik Nowy R2Płatnik - Utwórz listę płac z definicji Zasiłki ZUS dla zleceniobiorcy.
- Wprowadź pracownika na listę płac i przelicz go.
- Sprawdź PIT-11 tego pracownika. W oknie Pracownicy przejdź do Wydruki → Roczne rozliczenie PIT → Informacja o dochodach PIT-11. Przy takim naliczeniu w PIT-11 kwota będzie uwzględniona w bloku F.
-
Aby zasiłek zleceniobiorcy był rozliczany bez podatku – kwota pojawi się w bloku E, wiersz 15 – Inne źródła w formularzu PIT-11 – zmień ustawienie pola systemowego.
- Przejdź do Definicje → Pola systemowe.
- Wyszukaj pole systemowe – zasiłek zleceniobiorcy.
- W pozycji PIT8C/11 wybierz nie.
R2Płatnik Nowy R2Płatnik - Utwórz listę płac z definicji Zasiłki ZUS dla zleceniobiorcy.
- Wprowadź pracownika na listę płac i przelicz go.
- Sprawdź PIT-11 tego pracownika. W oknie Pracownicy przejdź do Wydruki → Roczne rozliczenie PIT → Informacja o dochodach PIT-11. Przy takim naliczeniu w PIT-11 kwota będzie uwzględniona w bloku E, wiersz 15 – Inne źródła.
Ustawienie PIT8C/11 → nie na polu systemowym zasiłek zleceniobiorcy jest ustawieniem domyślnym.
Kiedy stosować ten artykuł
- Chcesz rozliczyć zasiłek zleceniobiorcy z naliczeniem podatku – kwota pojawi się w bloku F formularza PIT-11.
- Chcesz rozliczyć zasiłek zleceniobiorcy bez naliczenia podatku – kwota pojawi się w bloku E, wiersz 15 – Inne źródła w formularzu PIT-11.